2012. április 4., szerda

Túró Rudit házilag

Múltkor böngésztem a neten és a kis fiam észrevette és a lelkemre kötötte , hogy anya ilyet neked is kell csinálnod.

Hát most megcsináltam és nem bántam meg :)

Hozzávalók:
9 db-hoz:
25 dkg túró

2,5 evőkanál tejföl

2 evőkanál porcukor

1 csomag vaníliáscukor

reszelt citromhéj

2 evőkanál zselatin

fél dl víz.

Bevonáshoz: 20 dkg étcsokoládé (53%)


A túrót, tejfölt, cukrokat, citromhéjat késes darálóba tesszük és összedaráljuk. Tetszés szerint ízesíthetjük.




A zselatint fél dl vízben éppen csak feloldjuk és hozzákeverjük a túrós masszához. Kb. 5-10 percre hűtőbe tesszük, hogy picit megdermedjen a híg massza. Utána áttörjük és kb. 2 teáskanálnyi túrót teszünk egy 20×20 cm-s folpackra. A folpack segítségével megformázzuk a rudikat.




9 db körülbelül 10 cm hosszúságú rudi lett a fenti mennyiségből. Hűtőbe tesszük kb. 1-2 órára. A csokoládét vízgőz fölött felolvasztjuk. A rudik végeit levágjuk egyenesre. Sütőpapírra kenjünk rudi hosszúságú csokicsíkokat, amelyekre ráhelyezzük a hideg rudikat.
Utána ráöntjük a csokit, esetleg egy ecsettel elkenjük és hűtőbe tesszük dermedésig. Nem lesz sima a teteje, bár próbálkoztam! Duplán csokizni meg nem érdemes, akkor túl vastag lesz a csoki. Miután megdermed, egy sniccer segítségével levágjuk a rudik oldaláról a felesleges csokoládét.




A fényképek nem túl jók meg még a formázást is elkapkodtam. De a fiúknak nagyon ízlett Vilike azt mondta anya ez jobb mint a bolti :)




Eredeti recept: itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...