2011. szeptember 13., kedd

Lángos

Rengeteg lángos receptet kipróbáltam de nekem ez vállt be :) mindenkinek tudom ajáni.

Eredeti recept itt.
Hozzávalók:
-4-4,2 dl víz
-2 tk. só
-2 ek. olaj
-60 dkg BL 80 liszt
-3 ek. burgonyapehely (elhagyható)
-1 tk. cukor
-3 dkg élesztő


Lágy, ragadós kelttésztát dagasztok, a hagyományos kézi mixer is simán elviszi. Duplájára kelesztem, majd körülbelül egyforma darabokra szedem. 7-8 darab szokott kijönni. Gömbölyítem őket, hagyom kicsit megint pihenni, kb. 15-20 percig. Nem érdemes túlkeleszteni, mert akkor nagyon magába szívja az olajat, pont mint a fánktészta. Olajos kézzel kihúzkodom, rendesen bénázok is vele (egyszer bekéreckedek kitanulni), majd bő, forró olajba eresztem egyesével, óvatosan. Egy célszerszámmal folyamatosan igyekszem az olaj alá nyomkodni, így szép hólyagos lesz a felülete. Ha piros az egyik oldala, megfordítom, és a másikat is készre sütöm. Papírtörlőre állítom őket, hogy a felesleges olaj lecsepegjen.
Só, fokhagyma, tejföl, sajt jár mellé, ízlése szerint mindenki elkészíti magának.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...